Fråga hönspanelen!

Välkommen %1$s. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?
2 947 822 658
Kackel - Frågor och svar  |  Frågor och svar  |  Fråga hönspanelen  |  Tupp utan hönor-galen? « föregående nästa »
Sidor: [1]
Författare Ämne: Tupp utan hönor-galen?  (läst 255 gånger)
Hulda
Frågeställare

: 7

« skrivet: 3 jun 2018 kl. 14:31 »

Äntligen har det hänt! Dvs en av hönorna har fått minst 9 kycklingar men när de kläcktes igår gick den andra hönan o la sig i ett annat rede. Där ligger nu 12 ägg. Problemet nu då är att tuppen är ensam. Den ena hönan i liten bur inne i hönshuset och den andra surar i ett rede. Jag har ju bara 2 hönor. Tuppen beter sig mycket underligt idag. Han springer runt ute i hönsgården och flyger mot nätet. Är han inne i hönshuset vill han gärna flyga ut genom dörren. Har han blivit skogstokig eller? Hur löser jag det här?
Anna Bergström
*Hönspanelen

: 300

« Svara #1 skrivet: 3 jun 2018 kl. 15:01 »

Han är stressad för att han är ensam. Låt honom vara med hönan som fått kycklingar. Ska inte vara något problem om han är en bra tupp. Jag skulle skippat buren, se bara till att det inte finns konstiga skrymslen där kyclingarna kan hamna och bli nerkylda.
Hulda
Frågeställare

« Svara #2 skrivet: 3 jun 2018 kl. 15:12 »

Ok. De har ju inte klivit ur redet än  så jag öppnar upp buren då. Hoppas hon är snäll mot honom bara o inte jagar bort honom... Hon är en väldigt ranghög höna.
Hulda
Frågeställare

« Svara #3 skrivet: 15 jun 2018 kl. 21:03 »

Efter 2 veckor har inte läget förändrats. Han vägrar gå ner på golvet utan sitter bara på sin pinne trots att hönan blivit instängd igen efter en vecka. Är han på golvet springer han bara omkring och flaxar i panik. Jag har gett honom mat och vatten på pinnen ett par gånger. Han verkade väldigt hungrig och törstig. From imorgon kommer hönan vara ute med de 8 små och tuppen får vara inne och göra sig ny bekantskap av 2 nya unghöns. Hoppas han gillar sällskapet och hoppas att han inte blivit helt galen. Någon annan som har liknande upplevelser?
Sidor: [1]
« föregående nästa »
    Gå till:  

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines