Fråga hönspanelen!

Välkommen %1$s. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?
1 757 inlägg 481 ämnen 457 medlemmar
Kackel - Frågor och svar  |  Frågor och svar  |  Öppnade frågor  |  Voljärnät « föregående nästa »
Sidor: [1]
Författare Ämne: Voljärnät  (läst 2162 gånger)
Margareta
Frågeställare

: 10

« skrivet: 1 jun 2010 kl. 10:28 »

Efter att ha haft besök av hök och nu senast; räv - så lämnar jag frigåendetanken och bygger hönsgård!
Fria får dom gå när jag är hemma.
Är det någon som har råd om vilken typ av voljärnät som är bra? Det finns många olika typer på marknaden, så inte helt lätt att välja.
Ngn som har erfarenhet av voljärnät och snö? Håller det för snö, eller måste det plockas ner?
Charlie
Frågeställare

: 4

« Svara #1 skrivet: 2 jun 2010 kl. 11:29 »

Vi har köpt voljärnät genom Scancord som hade bäst priser när vi  kollade upp det. Vi är mycket nöjda efter ett års användning, det har låg vikt, var enkelt att sätta upp och håller för snön samt även för grenar som landat i höstblåsten.
Utlovas ha hög UV-beständighet och är gjort i polypropylen. Finns i olika maskstorlekar, vi valde 60 mm, men skulle nog valt 30 om jag fick "välja om" för en skata har lyckats klämma sig in så nu har vi bärnät ovanpå (som inte är så hållbart i sig, men funkar ovanpå det andra).
http://www.scancord.net/djurnat/fagelnat_voljarnat/p884_121.php

Så mitt nät siter uppe året runt, och på ett ställe jag var och hälsade på hos hade de haft samma när i över 2 år, fortfarande helt.

Mvh
Charlie
Inga-Karin
Frågeställare

: 103

« Svara #2 skrivet: 4 jul 2010 kl. 15:30 »

Hej!

Vi håller också våra i hönsgård sen 2008 beroende på de fyras gäng hundar, som vi dessvärre inte kan lita på.Hönsen ser ut att må bra och känner en trygghet i gårn. Nätet köptes från Högberga och taket fanns i den befintliga veboa....modell hönsnät och kycklingnät, där ingen skata/kråka eller hök tar sig igenom. Vår anläggning har fungerat bra så här långt.

Hälsningar Inga-Karin Sundquist i Kolbäck medlem 6878
http://www.abrinkens.tk

[bifogad fil raderad av administratör pga utrymmesbrist]
L8_Gsson
Frågeställare

: 11

« Svara #3 skrivet: 23 okt 2010 kl. 08:25 »

Får man flika in med en fråga till Inga-Karin vad det är för ras på den mörka hönan på bilden? Jättefin!!! :)
Inga-Karin
Frågeställare

: 103

« Svara #4 skrivet: 24 okt 2010 kl. 15:29 »

Tack! Alla mina  är Hedemorahöns med genbanksintyg och Disa har jag fött upp själv i fjol sommar. Jag har en " mamma Molly" också och hon kommer från genbank 500 i Grums. Pappan är från Semla i norra Västmanland genbank 1378

De har lite olika färg och form ;-) Är ju en svensk lantras och kan bl.a vara sotiga, blå,vete, spättade, med diverse olika halsbehäng.
På fotot är det mycket varmt. De vilar och luftar sig i skuggan under en rönn.

Hälsningar från ett Kolbäck som nu väntar på snö.
Sidor: [1]
« föregående nästa »
    Gå till:  

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines