Fråga hönspanelen!

Välkommen %1$s. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiverings-e-postmeddelande?
1 757 inlägg 481 ämnen 457 medlemmar
Kackel - Frågor och svar  |  Frågor och svar  |  Arkiverade frågor  |  Raser, bevarande och genetik  |  Hedemorahöns. « föregående nästa »
Sidor: [1]
Författare Ämne: Hedemorahöns.  (läst 1163 gånger)
gunnar
Frågeställare

: 1

« skrivet: 20 aug 2010 kl. 20:18 »

Vart kan jag köpa Hedemorahöns?
Jag bor i Jämtland strax utanför östersund och har tänkt att skaffa höns till våren 2011.
Var finns närmaste inköpsställe?
Anna Bergström
*Hönspanelen

: 156

« Svara #1 skrivet: 21 aug 2010 kl. 16:43 »

Prata med någon av kontaktpersonerna, du hittar dem under "Kontakt" i menyn till vänster, de kan tipsa om uppfödare i din bygd.

Fundera över om du vill hålla en genbank innan du bestämmer vilken besättning du ska köpa höns ifrån. Vill du själv hålla en genbank måste du starta med livdjur från en genbaksbesättning. Om inte så finns det också många hedemorahöns utanför genbanken. Både kontaktpersonerna och genbanksansvarig kan berätta mer om du undrar över hur det fungerar med genbank. Du hittar genbanksansvarig för hedemorahöns under "Genbanksansvariga" i menyn.

Lycka till!
Maria Eriksson
Hönspanelen

: 75

« Svara #2 skrivet: 24 aug 2010 kl. 20:58 »

Hejsan maila eller ring mig så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig. Är tyvärr lite svår att få tag i för tillfället men så småningom svarar jag alltid på mailen maria@kackel.se
 och troligast nås jag på telefonen 0660/73315 mellan 18/18.30 och fram mot 20.00 då jag går och lägger barnen
Sidor: [1]
« föregående nästa »
    Gå till:  

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines